Ugrás a tartalomra

2011-11-25

2

MMCX frissítés

A “jobb később, mint soha” elvet követve kiadott frissítés jelentősen megkönnyíti a munkát, és véletlenszerű leakadásokat orvosolja.

MMCX problémák megoldása egy frissítéssel?

A már Ashtech néven ismert cég, a korábbi Magellan, a hazai GIS piacon legelterjedtebb, kategóriájában olcsó GIS vevője, a  MobileMapper CX-hez GPS Firmware frissítést bocsátott ki. Az Ashtech gyár mérnökei közel egy hónapja,  2011. október 13-én tették közzé az új GPS FIRMWARE (röviden: F/W)-t, amely javítja a Magellan MobileMapper CX vevőben a következő hibát:

A készülék elveszíti a kapcsolatot a GPS műholdakkal, ha egynél több SBAS (EGNOS) műholdat követ. A korábbi FIRMWARE – minden ilyen esetben – önmagától újraindítja (reseteli) a GPS vevőt hogy helyreállítsa a műholdkövetést, amely sorozatos jelvesztést eredményez.

Ezért kell irreálisan sokat várni néha a terepen! A probléma javítható a GPS F/W cseréjével.

Mi az a F/W, avagy a FIRMWARE?

Jó magyar szó talán nincs rá, a “rendszerszoftver” közelíti. A F/W a hardverrel kommunikáló “láthatatlan kéz”. Akinek új ez a szó az inkább írjon a support@digiterra.hu-ra válaszért.

Van egy MMCX-em… hogyan lehet jobb nekem is?

A készülék nem megfelelő módon történő frissítése a GPS vevő tönkremeneteléhez vezethet. Tehát kizárólag abban az esetben álljon neki önállóan a feladatnak, ha vállalja ennek kockázatát!

Ehhez pedig nem is kell más, maximum 3 kattintás:

A DigiTerra Kft. [elérhetőségek] a frissítést – csekély díjazás ellenében – elvégzi vásárlóinak. Ha jól tudom 🙂

Véleményem az ügyről

Pro: Egy lejárt életciklusú termék, ami már nem kapható, ugyanakkor van hozzá frissítés: becsületes. Elismerte a gyártó a hibát, és orvosolta a problémát. (Miközben a céget a háttérben egyik konkurense éppen felvásárolja.)

Kontra: a termék élettartalma (~3 év) alatt most derült ki, azaz most oldódott meg. A legtöbb vásárló csalódott a GPS technológiában, ha EGNOS-t használt, értelmezhetetlenül sokat – és véletlenszerűen – várni kellet egy-egy pozícióra!

Neked mi a véleményed?

  1. Tamás Áron
    nov 29 2011

    Üdvözlöm!

    Ezt írta: “a frissítést – csekély díjazás ellenében – elvégzi vásárlóinak. Ha jól tudom”. Hogy érti azt, hogy “ha jól tudom”? Most tudja vagy nem tudja vagy ez nem a digiterra oldala? Hol kaphatok pontos tájékoztatást arról, hogy ez a frissítés mennyibe kerülne nekem a készülékemhez?

    Válasz
  2. Krisz
    nov 29 2011

    Kedves Áron!

    A “jól tudom”-ot, – ha lehet így fogalmazni vicces megjegyzésnek szántam, elnézést kérek érte.
    Maga a frissítés ingyenes, ha a felhasználó végzi el a leírtak szerint. Amennyiben minket bíz meg az ügyfelünk, 8000 Ft a frissítés, tesztelés díja a jelenlegi árunk szerint. Erre hivatalosan árajánlatot akár itt a kapcsolat menüpontban a honlapon keresztül üzenve, vagy telefonon, vagy akár a support@digiterra.hu-n, vagy info@digiterra.hu lehet kérni e-mailben.

    Válasz

Hozzászólás a(z) Tamás Áron bejegyzéshez

(required)
(required)

Megjegyzés: HTML használható (max. egy url-el).Az e-mail címedet sohasem jelenítjük meg!

Értesítőt kérek a kommentekről RSS-ben